NAJČEŠĆA PITANJA

Većina ljudi je primjetila da je unos omega-3 masnih kiselina ključan za zdravlje ljudi. Brojne studije pokazuju da unos ribe i riblje masti može imati pozitivne efekte na mnoge različite zdravstvene probleme. Pokazalo se da riblje ulje koje sadrži omega-3 masne kiseline razrjeđuje krv, smanjuje količinu masti u krvi, smanjuje krvni pritisak i spjrečava fibrilaciju ventrikula. Sve to pomaže da se smanji rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Poznato je i da Omega-3 smanjuje rizik od obolijevanja i umiranja od srčanog ili moždanog udara. Osim toga, za mozak su potrebne omega-3 masne kiseline da bi pravilno funkcionisao. Studije također pokazuju da je omega-3 važna za razvoj mozga kod djece i stoga se preporučuje i trudnicama.

Mit 1: Tijelo samo proizvodi omega-3 masne kiseline

Pogrešno. Omega-3 masne kiseline su tzv. esencijalne masne kiseline, što znači da tijelo samo od sebe nije u stanju da ih proizvede. Organizam ovisi o unosu masnih kiselina kroz ishranu. To možemo uraditi kroz hranu koju jedemo, jedući masnu ribu dva do tri puta sedmično, ali pošto većina ljudi ne zadovoljava potrebu kroz ishranu, preporučuje se uzimanje dodataka prehrani.

Mit 2: Većina ljudi unosi dovoljno omega-3 masnih kiselina

Pogrešno. Ili drugim riječima: Ako ne jedete masnu ribu dva ili tri puta sedmično, rizikujete da unesete premalo omega-3 masnih kiselina. Generalno gledajući, konzumiranje ribe u našoj zemlji je niža od željene, a posebno među mlađim dobnim skupinama. Stoga se preporučuje uzimanje dodataka omega-3 masnih kiselina, kao i konzumiranje namirnica koje su prirodno bogate sa omegom-3. Kao što je pomenuto, preporučuje se da uzimate najmanje 1000mg omege-3 dnevno. Na svim dodacima prehrani koji sadrže omega-3 treba navesti koliku omega-3 sadrži dozu, kapsulu ili sl. Jedna mala kašika (5ml) Eskimo-3 Lime sirupa sadrži 1600mg omege-3. Istu količinu možete naći u otprilike 125 grama lososa ili 160 grama haringe.

Mit 3. Omega-3 iz biljnog svijeta je efikasniji od onog iz mora

Pogrešno. Omega-3 masne kiseline mogu se podijeliti u dvije grupe: Kratkolančane omega-3 masne kiseline nalaze se u biljnim izvorima kao što su ulje repice i laneno ulje. Masna kiselina se pretvara u dugolančane omega-3 masne kiseline u tijelu, ali se u tom procesu gubi oko 90 posto količine. Dugolančane omega-3 masne kiseline dolaze iz mora, obično u obliku ribe i ribljeg ulja. Ova zadnje spomenuta vrsta ima najbolju dokumentaciju u odnosu na pozitivne zdravstvene efekte. Potrebno je unositi do 100 puta više omega-3 iz biljnih izvora nego iz morskih izvora da biste postigli iste zdravstvene efekte.

Mit 4. Možete unijeti previše omege-3 kroz hranu

Pogrešno. Redovno se pojavljuju novi proizvodi koji dodaju omegu-3, kao npr. hljeb, pašteta, maslac, sok od narandže i jogurt itd. Tada je lako povjerovati da se može unijeti previše omege-3 kroz ishranu. Ali odgovor je ne. Namirnice sadrže tako male doze omega-3 da je potrebno mnogo da bi se unijelo previše. Namirnice obogaćene omegom-3 ne mogu zamijeniti unos masne ribe i dodataka prehrani.

Mit 5: Omega-3 se najbolje apsorbuje kroz neke namirnice

Pogrešno. Sve masti, uključujući i omega-3 masne kiseline, obično se dobro apsorbuju u tijelu bez obzira na izvor.

Mit 6: Ne mogu konzumirati omegu-3 jer sam alergičan na ribu

Pogrešno. (ili loš izgovor!). Uzrok alergije na ribe je zbog toga što tijelo reaguje na protein u mesu ribe. Alergičari na ribe će najčešće izdržati proizvode omege-3 zato što su dobro pročišćene od proteina. Međutim, svakako se preporučuje da razgovarate sa ljekarom prije nego što počnete sa dodacima.

Mit 7: Dobro je koristiti omegu-3 sa drugim dodacima prehrani

Pogrešno. Možete unijeti previše. Riblje ulje sadrži vitamine A, D i E pored omege-3. Nekim drugim omega-3 proizvodima dodaju se i vitamini i minerali (spoj omega-3 proizvoda). Ako koristite druge dodatke u kombinaciji sa ribljim uljem ili spojem omega-3 proizvoda, pobrinite se da ne unesete previše vitamina. Vitamin A u prekomjernim dozama može biti štetan.

Mit 8: Riblje ulje u tečnom stanju i kapsule imaju isti učinak

Pogrešno, ali i tačno. Ne vole svi da konzumiraju riblje ulje u tečnom stanju. Tada su kapsule lijepa alternativa. Međutim, da bi se pokrila preporučena količina od 1000mg dnevno, unos kapsula bi trebao nešto da varira, po mogućnosti od dvije do četiri kapsule dnevno Ali ne koristite i riblje ulje u tečnom stanju i kapsule. Onda lako može postati previše.

Mit 9: Potrebne su nam druge omega -masne kiseline osim omege-3

Pogrešno. Iako se i omega-3 i omega-6 masne kiseline smatraju esencijalnim masnim kiselinama, koje se moraju unositi putem ishrane, većina nas treba samo dodatak omega-3. To je zato što naša tipična ishrana sadrži više nego dovoljno omega-6 masnih kiselina. Među izvorima su biljna ulja, margarin, sjemenke, žitarice, mlijeko i meso. Omegu-7 i omegu-9 organizam može proizvesti sam, te se stoga ne smiju davati tijelu.

+387 65 855 557